Lite tankar.....

I lördags hade  vi en disskution om barns kläder. Har även haft denna disskutionen med min svägerska ett antal gånger.

Man blir väldigt chockad ibland över hur folk låter sina barn gå klädda och sen blir man även chockad över hur folk klär sig själva. Barn är oskylidiga och ska inte gå i korta kjolar med korta linnen osv. De bjuder bara in till blickar som inte man vill framkalla hos vissa sjuka människor. Något som jag som mamma till två små tjejer går allt för att undvika. Ska du ha kjol, klänning korta shorts osv så är de ett par legginings under. Vissa kläder får mina barn absolut inte ha. jag vet vilken sjuk värld vi lever i. Även fast barn har bestämda viljor så är de ju upp till oss föräldrar att sätta stopp för vissa saker. Jag kan bara tänka mig vilka disskutioner jag kommer att ha med mina töser när de blir äldre. Men de kan jag ta för jag tänker på deras bästa och sen får de tycka vad de vill om mig.

Pratade då i lördags om hur tjejer i 14-20 års ålder bara köper ett längre linne och använder det som en klänning. Och alla andra runt om ser ALLT! Jag vill bara säga till de att de ska ta på sig lite mer kläder. De stör inte mig men vad som helst kan ske. Tro mig jag fick lära mig den läxan för 9 år sedan ca. Och jag vill att andra tjejer/kvinnor ska slippa det.

Jag dömer ingen, de är inte det som de handlar om men snälla bjud ut inte ut er så! Man kan känna sig vacker/sexig (vad man nu är ute efter) med lite mer kläder på sig. Fall inte för grupptrycket eller för att andra gör det. Stå på er och skaffa en egen stil!

De som är väldigt skrämmande också är kläderna de säljer till barn som har storlek 122 till 170. De är alldeles för utmanande kläder och de vill man inte att ens sjuåring ska gå i. Snälla tillverka lite bättre kläder.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0