Mina hjärnceller arbetar idag :)

Ofta får man höra folk säga "Tänk om jag vore 15 igen". Och de hade velat göra en massa saker annorlunda än vad de har gjort.

Visst nu är de bara 8 år sedan jag var 15 men jag vill verkligen inte vara 15 igen. Jag har fått gå igenom mycket skit på dessa åren men jag skulle inte vilja ändra på något. Man säger alltid att man lär ifrån sina misstag och de är något som jag har gjort, de som inte dödar en gör en starkare och allt de. De stämmer så klockrent på mig.

Tänk om jag hade bott kvar hos min pappa och löst våra problem när jag var 15 istället för 2 månader sen ca. Då hade jag aldrig träffat larsson och jag hade inte haft mina underbara töser! Och de är en tanke jag inte ens vill tänka. Jag är inte glad över alla de åren jag har missat med min pappa vid min sida men hade inte det hänt så hade jag inte haft de livet jag har idag.

Så även fast jag hade haft chansen till att göra mitt liv annorlunda så hade jag valt att leva mitt liv precis så som jag har gjort. Man behöver lite motgångar och sånt i ens liv för att bli bevisad om att livet inte är en dans på rosor. Allt som har hänt i mitt liv har gjort mig till den personen jag är idag. Jag har fel och brister precis som alla andra men jag är en människa som är stolt över den hon är, över de jag har överkommit i mitt liv.

Visst ingen vill vara med om motgångar, hjärtesorg och allt annat skit men de behövs de också. Allt kan inte alltid gå som man vill och de är jag glad över.

Och livet är inte slut än hoppas jag! Så de finns alltid gott om tid till att göra de sakerna som man inte har gjort än. Jag har till exempel aldrig varit utomlands men nu har jag chansen till att göra de för första gången tillsammans med mina barn :) Och pengar har jag redan börjat spara till det. Vill ändå vänta tills Emilia är ca 3 år så att även hon kan göra lite mer saker :) Man behöver inte göra allt på en gång. De går att vänta.

Där finns mycket som jag inte hann göra innan jag fick Felicia och Emilia men nu har jag nöjet att göra så mycket mer tillsammans med de och uppskatta det på ett helt annat sätt! Och de kommer att bli underbart den dagen! Den dagen kommer när man minst anar det.

Så istället för att sitta och tänka om jag hade gjort så iställer osv. Ta tag i det nu! Gör de idag istället. Man är aldrig för gammal för att testa något nytt och trivas med sitt liv!

Livet är vad man gör det till och inget annat! Sitt inte och deppa utan ut och gör slag i saken istället :) Man bestämmer själv om vad man vill ha ut av sitt liv :)

Avslutar med detta citat:
"En persons livsfilosofi uttrycks inte på bästa sätt med ord. Den uttrycks med de val man gör"


Kommentarer
Postat av: lindaa

så sjukt bra skrivit vännen! =) så sant så sant alltihop! ;) Kramar <3

2010-08-13 @ 19:33:01
URL: http://linndaamittnyaliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet

2010-08-17 @ 15:50:51
URL: http://mynameispippa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg :)

2010-08-19 @ 20:07:45
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0