Fundersam....

Många säger att man mår som man förtjänar! Men då undrar jag vem som kan svara på frågan om vad jag har gjort för att må så här? Så elak eller hemsk har jag inte varit mot någon för att förtjäna att må så här! Men någon dag så går de väl över, någon dag så ska väl jag också att få må bra!

Just nu hatar jag mig själv för att jag tog steget om att skicka ett brev till dig! Du är en person som jag saknar extremt mycket i mitt liv. Men innan detta hade jag lärt mig att glömma dig, acceptera att du inte fanns i mitt eller mina barns liv. Varför öppnade jag det blödande såret? Varför tillät jag mig själv till att våga hoppas på någon form av kontakt med dig? De är ju bara jag som sitter här ledsen och mår skit över det nu! Trodde att vi båda var vuxna nog till att ta ansvar för vad som hände mellan oss! Jag vet att jag inte var världens bästa dotter men du gjorde inte de så lätt för mig heller. I mina ögon var vi lika dumma båda två! Och många saker som hände mellan oss kommer jag inte ens ihåg. Men idag står jag här som en mamma till två underbara barn och vill bara skrika rakt ut hur mycket jag saknar dig och om hur dåligt jag mår över att du inte finns vid min sida. DU är min pappa och du vill inte ha något med mig att göra, jag har förstått det nu! Jag räckte ut en hand till dig men du ville inte ta den så jag får låta dig gå, försöka glömma dig, försöka sluta sakna dig och gå vidare. Inte låta detta såra mig mer för jag klarar inte av smärtan längre. Jag vet inte hur jag ska hantera den längre. Så nu ger jag upp! Jag ville ha dig i mitt liv vilket jag alltid har velat ha men saker och ting blir inte alltid som man vill ha det och de är något som jag bara helt enkelt får acceptera! Jag hoppas du mår bra och är lycklig! För de är de enda som räknas kanske? Jag vet inte. De som gör mig mest ledsen är att du går miste om att ha en plats i dina barnbarns liv. Visst du kanske inte ser de som dina barnbarn eftersom du inte vet något om de. Men de är två underbara barn som är min enda stolthet här i livet! Du har i alla fall fått se någon bild på mina barn genom inbjudningar som jag har skickat till dig utan att fått något svar! De räcker kanske för dig? Tyvärr så plågar detta mig för mycket så därför kommer jag nu att försöka släppa det. Jag måste få må bra igen och inte ha detta i mina tankar längre.

Jag hoppas att resten av ditt liv blir bra! Önskar dig all lycka och välmående. De förtjänar du! Du var min pappa under många år och jag älskade dig varje minut även om vi bråkade mycket. Men nu får de var nog! Jag stänger mitt hjärta för dig och låter dig gå! Detta är något som har plågat mig länge och jag försökte göra något åt det men fick ingen respons av dig så därför ger jag nu upp. Du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer alltid att sakna dig, men nu vet jag att du inte vill ha någon kontakt med mig så därför ger jag nu upp! Lycka till med allt och vi kanske ses i en annan värld!

Jag vet om att han aldrig kommer att läsa detta! Hade varit bra om han hade gjort de så kanske han förstår vad han gör? Vi är tre barn och jag vet inte hur mina brödrar känner för detta men vi saknar han alla tre. Detta är nog jobbigare för mig än för dem med tanke på att jag är nu själv mamma och fattar inte varför han inte vill ha någon kontakt med oss? Jag kan knappt lämna bort mina barn för en kväll för jag får ångest och bara går och oroar mig hela tiden och saknar de något enormt! Och de är inte för att jag inte litar på människan de är hos utan de är mina barn och de ska vara hos mig! Ingen annan stanns. Men nu när de har gått snart 7 månader sen jag skickade brevet till honom så förstår jag att han inte ville svara! Förstår inte de men de är något som jag helt enkelt får acceptera!

Jag pallar inte fundera på detta mer. Detta är en av de sakerna som verkligen tynger mig! Något som jag måste bli av med! Den andra saken kommer jag inte att skriva så mycket om här! Men de handlar om mig och mitt hjärta! Men förhållandet kan inte alltid vara på topp! Hoppas bara att vi kan komma över detta och bygga upp vårt förhållande igen för jag älskar han och vill inte förlora honom! Han är mannen i mitt liv, pappan till mina barn och mitt livs kärlek! Så det är något som verkligen är värt att kämpa för! Men vi får ta en dag i taget!

Nej nu ska jag och mina töser lägga oss i min säng och mysa och kolla på en film! De är vad de blir idag eftersom de regnar igen! Så jävla tråkigt, men vi får hoppas på att solen snart
dyker upp igen!


Kommentarer
Postat av: lindaa

Älskade vännen!!

Jag vet inte hur det känns men förstår att du mår jätte dåligt över detta! =( jag känner inte din pappa alls men tycker det är oerhört tråkigt att han inte hört av sig och att han inte vill träffa sina barnbarn, för underbara är dom verkligen!! =)

förstår att det är tugnt men hoppas verkligen att du kam ta dig igenmom detta, igen, för du är en sådan underbar människa och mamma att det är för bra för att vara sant =)

dina barn och sambo ska vara jätte glada att dom har dig =) <3

hör bara av dig om det är något =) finns här =) ´<3

min ena mobil gick sönder idag så har inte tele2 lägre utan det andra du har också så du vet det =)

ha det underbart!! =) <3

saknar dig

Massor med Pussar & Kramar =)

//Linda

2010-06-07 @ 21:00:12
URL: http://linndaamittnyaliv.blogg.se/
Postat av: plettan

min fina Nice..Du har ett hjärta av guld, bryr dig om alla andra och vill att vi ska ha det bra! Du är en fin mamma till dina underbara töser och en bra kvinna till din man,och givetvis världens bästa vän....Trots allt detta så vet jag att du mår som du gör och har det som du har det just nu, jag vet hur det är att sakna och att älska utan respons, våra föräldrar är och förblir våra föräldrar hur mycket vi än vill ändra på det!

Sorgen och saknaden efter honom har tyngt dig lääänge och du har gjort allt du kan för att förtränga och leva vidare....men all skit flyter upp till ytan någon dag och nu är det dax för dig att gå igenom detta, hur jävla svårt det än är så gör du det rätta!!!

att du skrev till honom var ett moget och genomtänkt beslut som jag högaktar dig för att du tog, du sträckte ut din hand och han nobbade dig, ont gör det jag vet, men du kommer växa utav detta...efter ilskan och sorgen är det möjligt att gå vidare, men sorgen kommer finnas kvar, bara mattas av med åren, jag vet att du klarar dig och att du kommer ur detta, måste nog bara ge det tid, hur lång tid det än tar.....man kan inte sörja klart på en vecka, jag älskar dig och inte se dig såhär, men du behöver gå igenom det här just nu och jag hoppas bara att du kan se ljus längre fram..

fortsätt att skriva Nicen, det är som balsam för själen att sätta ord på sin sorg och smärta!!Älska och hata, sörj och gråt, vi som älskar dig och dina barn vet vilken människa du är och vad han missar...

i morron är en ny dag, förhoppningsvis med sol till oss kärlek i massor från din plettan..

2010-06-07 @ 21:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0